Pytania egzaminacyjne
Pytania egzaminacyjne

Technika kierowania pojazdem

strona 2 z 3

Pytanie nr 11

Id: 4090
punkty: 2

Jaki skutek może spowodować łuk elektryczny powstający przy przejeżdżaniu przez izolator z załączoną jazdą?

    Spadek napięcia baterii.
    Uszkodzenie pantografu (odbieraka).
    Uszkodzenie odgromnika.

Pytanie nr 12

Id: 4091
punkty: 2

Kiedy motorniczy ma obowiązek dostosowania prędkości do warunków na drodze?

    Zawsze.
    Nie ma takiego obowiązku.
    Tylko w okolicach przejść dla pieszych.

Pytanie nr 13

Id: 4094
punkty: 2

Co powinien zrobić motorniczy po ruszeniu tramwajem?

    Wielokrotnie załączać jazdę, aż do osiągnięcia pożądanej prędkości.
    Rozpędzić tramwaj do pożądanej prędkości i jak najdłużej jechać na wybiegu.
    Puścić czuwak.

Pytanie nr 14

Id: 4096
punkty: 2

W jaki sposób motorniczy powinien przejeżdżać pod izolatorami sekcyjnymi umieszczonymi na sieci trakcyjnej?

    Zawsze na rozruchu, gdyż inaczej tramwaj zatrzyma się pod izolatorem z powodu braku prądu.
    Na wybiegu lub na hamowaniu.
    Zawsze na hamowaniu, gdyż wtedy tramwaj poprzez izolator oddaje prąd do sieci trakcyjnej.

Pytanie nr 15

Id: 4097
punkty: 2

Co spowoduje wciśnięcie czuwaka podczas postoju tramwaju?

    Opadnięcie hamulców szynowych.
    Umożliwienie rozruchu tramwaju.
    Włączenie oświetlenia tramwaju.

Pytanie nr 16

Id: 4141
punkty: 2

Kiedy motorniczy może zwiększyć prędkość pokonując łuk drogi?

    Przy wejściu w łuk.
    Kiedy ostatni wagon opuści łuk.
    Przy wyjściu z łuku pierwszego wagonu.

Pytanie nr 17

Id: 4553
punkty: 2

Na czym polega prawidłowa technika kierowania tramwajem?

    Na możliwie długim rozruchu, możliwie krótkim wybiegu i łagodnym hamowaniu.
    Na łagodnym rozruchu, możliwie długim wybiegu i gwałtownym hamowaniu.
    Na łagodnym rozruchu, możliwie długim wybiegu i łagodnym hamowaniu.

Pytanie nr 18

Id: 7080
punkty: 2

Czy możesz przejeżdżać pod izolatorem sekcyjnym z wciśniętym pedałem jazdy (przyspieszenia)?

    Tak, ale z ograniczoną prędkością.
    Nie, ponieważ może to spowodować uszkodzenie sieci trakcyjnej i pantografu.
    Tak, z zachowaniem szczególnej ostrożności.

Pytanie nr 19

Id: 7081
punkty: 2

Podczas przejazdu przez jaką zwrotnicę ma miejsce jazda na/pod iglicę?

    Tylko sprężynową.
    Prawoskrętną najazdową.
    Lewoskrętną zjazdową.

Pytanie nr 20

Id: 7082
punkty: 2

Co należy uwzględnić podczas przejazdu przez krzyżownicę tramwajową?

    Liczbę pasażerów w tramwaju.
    Płytkie rowki.
    Prędkość tramwaju poprzedzającego i następnego.

strona 2 z 3