Pytania egzaminacyjne
Pytania egzaminacyjne

Aspekty mechaniczne związane z zachowaniem bezpieczeństwa na drodze, konserwacja i naprawy bieżące

strona 2 z 2

Pytanie nr 11

Id: 6932
punkty: 1

Co może być powodem nieszczelności w pneumatycznym układzie hamulcowym stosowanym w autobusach?

    Uszkodzenie zaworów powietrznych.
    Nadmierne luzy na rozpieraczach szczęk hamulcowych.
    Zużyte tarcze hamulcowe.

Pytanie nr 12

Id: 6933
punkty: 1

Który z wymienionych objawów może świadczyć o niesprawności sprężarki powietrza układu hamulcowego w autobusie?

    W czasie hamowania słychać syk powietrza w siłowniku przeponowym.
    Obniżone ciśnienie w układzie pneumatycznym.
    Nagły wzrost ciśnienia w układzie hamulcowym.

Pytanie nr 13

Id: 7216
punkty: 1

Jaki rodzaj oleju silnikowego należy stosować do silników wysokoprężnych wykorzystywanych w autobusach?

    Dowolny.
    Dobrany w zależności od temperatury silnika.
    Określony przez producenta autobusu.

Pytanie nr 14

Id: 7217
punkty: 1

Jaki olej należy zastosować w celu uzupełnienia stanu oleju, znajdującego się w silniku autobusu?

    O znacznie zwiększonej lepkości w stosunku do znajdującego się w silniku.
    Takiej samej klasy, jaki znajduje się w silniku.
    Dowolnym.

Pytanie nr 15

Id: 7765
punkty: 1

Którą z czynności należy wykonać, przystępując do wymiany koła w autobusie?

    Podłożyć kliny zabezpieczające pod przeciwległe koło.
    Zwolnić hamulec postojowy.
    Ustawić dźwignię zmiany biegów w położeniu neutralnym.

Pytanie nr 16

Id: 7766
punkty: 1

Czy w okresie zimowym zalecane jest dolewanie benzyny do zbiornika paliwa autobusu z silnikiem wysokoprężnym?

    Tak, jest to wskazane z uwagi na zmniejszenie się krzepliwości benzyny.
    Tak, gdy ilość dolanej benzyny nie jest większa niż 10% objętości zbiornika.
    Nie, gdyż prowadzi to do uszkodzenia układu zasilania i silnika.

Pytanie nr 17

Id: 7767
punkty: 1

Jaką funkcję w silniku wysokoprężnym spełnia świeca żarowa?

    Ułatwia rozruch zimnego silnika.
    Podgrzewa paliwo w zbiorniku.
    Podgrzewa płyn chłodzący.

Pytanie nr 18

Id: 7769
punkty: 1

Który z wymienionych objawów może świadczyć o niedoborze płynu do wspomagania układu kierowniczego w autobusie?

    Skrzypiąca kolumna kierownicy.
    Zarzucanie przodu pojazdu podczas hamowania.
    Głośniejsza praca pompy wspomagania podczas skrętów kierownicy przy pracującym silniku.

Pytanie nr 19

Id: 7770
punkty: 1

Który z objawów najbardziej wskazuje na zużycie tarczy sprzęgła?

    Wyraźny opór dźwigni podczas zmiany biegów.
    Trudności przy włączaniu pierwszego lub wstecznego biegu.
    Gwałtowny wzrost obrotów silnika przy braku wzrostu prędkości podczas przyspieszania.

Pytanie nr 20

Id: 7775
punkty: 1

Objawem zbyt dużego sumarycznego luzu układu kierowniczego jest:

    dążność do samoczynnego powrotu skręconych kół kierowanych do położenia środkowego.
    brak występowania drgań przedniego zawieszenia.
    pogorszenie kierowalności i stateczności pojazdu.

strona 2 z 2