Pytania egzaminacyjne
Pytania egzaminacyjne

Aspekty mechaniczne związane z zachowaniem bezpieczeństwa na drodze, konserwacja i naprawy bieżące

strona 1 z 2

Pytanie nr 1

Id: 6921
punkty: 1

Jakie niezbędne czynności powinien wykonać kierowca autobusu w czasie wymiany koła na drodze?

    Pozostawić silnik włączony.
    Unieść podnośnikiem pojazd na tyle, by powstał odstęp pomiędzy oponą a podłożem pozwalający na zamontowanie sprawnego koła..
    Zwolnić hamulec postojowy, żeby umożliwić swobodny obrót koła.

Pytanie nr 2

Id: 6922
punkty: 1

Jakie niezbędne czynności powinien wykonać kierowca autobusu w czasie wymiany koła?

    Ustawić podnośnik w miejscu wskazanym przez producenta.
    Odłączyć akumulator.
    Po wymianie dokręcić koło maksymalną siłą nie zwracając uwagi na moment dokręcania.

Pytanie nr 3

Id: 6923
punkty: 1

Jakie paliwo należy stosować do silników wysokoprężnych w autobusach?

    Olej opałowy.
    Olej napędowy spełniający odpowiednią normę.
    Olej napędowy z naftą w każdych warunkach temperaturowych.

Pytanie nr 4

Id: 6924
punkty: 1

Czy możesz dolewać wody do układu chłodzącego silnika autobusu?

    Tak, ale tylko w sytuacjach awaryjnych i przy dodatnich temperaturach otoczenia.
    Tak, ale tylko przy ujemnych temperaturach otoczenia.
    Nie, w żadnej sytuacji.

Pytanie nr 5

Id: 6925
punkty: 1

Co zastosujesz do rozcieńczania koncentratu będącego głównym składnikiem płynu chłodzącego?

    Wodę destylowaną.
    Wodę wysokozmineralizowaną.
    Wodę utlenioną.

Pytanie nr 6

Id: 6926
punkty: 1

Które podzespoły autobusu smarowane są olejem przekładniowym?

    Silnik.
    Skrzynia biegów.
    Sworznie i przeguby.

Pytanie nr 7

Id: 6928
punkty: 1

Co powoduje powstanie zapłonu w silniku wysokoprężnym?

    Małe ciśnienie sprężania powietrza.
    Niska temperatura sprężonego powietrza.
    Wysoka temperatura powietrza.

Pytanie nr 8

Id: 6929
punkty: 1

W jaki sposób, kierując autobusem, możesz stwierdzić nadmierny luz mechanizmu kierowniczego?

    Po zwiększonym ruchu jałowym na kole kierowniczym.
    Po zwiększonym zużywaniu się opony jednego z kół tylnych.
    Po zmniejszonym zużyciu paliwa.

Pytanie nr 9

Id: 6930
punkty: 1

Jaki objaw świadczy o nieprawidłowym działaniu urządzenia wspomagającego układu kierowniczego w autobusie?

    Znacznie zmniejszony opór ruchu koła kierownicy.
    Boczne znoszenie kół osi przedniej podczas jazdy po łuku drogi.
    Znacznie zwiększony opór ruchu koła kierownicy.

Pytanie nr 10

Id: 6931
punkty: 1

Jakie objawy podczas kierowania autobusem świadczą o nadmiernym luzie w przegubach układu kierowniczego?

    Trudność w utrzymaniu prostego toru jazdy.
    Zwiększony opór na kole kierownicy.
    Łatwość w utrzymaniu prostego toru jazdy.

strona 1 z 2